Mauritz bedrijfskleding, veiligheidsschoenen en persoonlijke beschermingsmiddelen

Mauritz - Jan en Aldo

Mauritz is specialist op het gebied van bedrijfs- en veiligheidskleding, veiligheidsschoenen, persoonlijke beschermingsmiddelen en tuingereedschappen.

"Als 5e generatie binnen ons familiebedrijf maakt het mij trots wanneer ik s ’avonds de televisie aanzet en dan iemand in onze bedrijfskleding zie!"
Aron Mauritz
Aron Mauritz
Adviseur

Zou je jezelf en je organisatie willen voorstellen?

Mauritz is specialist op het gebied van hoogwaardige bedrijfskleding, veiligheidsschoenen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Onze klanten bevinden zich met name in de groensector, vandaar ook de samenwerking met IncoNed. Vanuit ons magazijn in Bussum bieden wij landelijke dekking met onder andere een pasbus, kleermaakster en eigen vervoersdienst. Ons doel is om onze klanten maximaal te ontzorgen.

Ikzelf werk nu 8 jaar bij het bedrijf en ben verantwoordelijk voor de projecten en aanbestedingen. Ik begeleid de projecten van begin tot eind en draag het daarna over aan een van onze accountmanagers.

Waar ben je trots op?

Ons familiebedrijf bestaat al sinds 1906 en ik ben de 5e generatie die dit bedrijf straks mag gaan voortzetten. Het maakt mij trots wanneer ik s ’avonds de televisie aanzet en daarop iemand zie die wij als bedrijf hebben aangekleed.

Ik ben ook trots op ons team. Iedere dag zorgen zij ervoor dat onze klanten hun nieuwe kleding tijdig en juist ontvangen. Het proces van bestellen tot aan leveren is in eigen beheer. Hierdoor kan er snel worden geschakeld.

Welke ontwikkelingen zijn er gaande bij mauritz en de branche En hoe gaan jullie hiermee om?

Wij merken dat steeds meer bedrijven ontzorgd willen worden op het gebied van kleding. Vroeger haalden de werknemers een bonnetje op kantoor en kochten ze zelf een broek of schoenen. Dit zorgde voor veel administratieve lasten, hogere kosten en ging ten koste van de uniformiteit.

Met ons zelf ontwikkelde kledingmanagementsysteem kunnen de medewerkers van een bedrijf inloggen en daar, binnen een vastgesteld pakket, artikelen bestellen. Medewerkers budgetten toekennen in euro’s of punten of bestelling laten goedkeuren door een leidinggevende is ook mogelijk.

Verder is er de laatste jaren meer vraag naar duurzame kleding. Kleding die gemaakt is van bijvoorbeeld biologisch katoen of gerecycled polyester. Het aanbod hierin is de laatste jaren ook sterk toegenomen, wat weer gunstige gevolgen heeft voor de prijs.

Hoe ken je IncoNed en wat vind je van de samenwerking?

Toen ik hier kwam werken waren wij al aangesloten bij IncoNed. De contacten lopen al meer dan 10 jaar. Omdat wij van oudsher al veel klanten hebben in de groensector, zijn wij direct aangesloten toen IncoNed Groen (toen nog NiCG) werd opgericht.

De samenwerking tussen IncoNed en Mauritz bevalt goed. Door IncoNed kom je aan tafel bij bedrijven waar je anders niet altijd mee in contact kunt komen. Er wordt proactief meegedacht en gekeken waar kansen liggen.

Heb je tips voor onze deelnemers?

Een kledingstuk van goede kwaliteit is misschien duurder in aanschaf, maar gaat veel langer mee. Je hoeft het minder snel te vervangen, wat betekent dat je op termijn juist bespaart. Bovendien heb je minder kleding nodig en zo draag je bij aan een duurzamere wereld. Goed voor je portemonnee én beter voor het milieu!

Ben jij ook benieuwd hoe wij jouw bedrijf kunnen voorzien van een letterlijk passend advies? Neem dan contact met ons op.

Mauritz banner tbv IncoNed

Meer weten over Mauritz en/of de samenwerking met IncoNed?
Neem dan contact met ons op via 085-2101450 of [email protected].

Gerelateerde interviews

Save Traffic Nederland
Save Traffic Nederland
Actief meedenken en een professionele gestroomlijnde samenwerking in zowel voorbereiding als uitvoering
DIXI | Mark van Caulil
Er zijn veel mobiele toiletten, maar er is maar één DIXI!
Een toilet op hoge hoogte of op een aanhanger en een gerecyclede DIXI
MBI - foto interview
MBI, steenmeesters die het verschil maken
Onze Steenmeesters maken het werkelijke verschil en zullen altijd het best haalbare voor de klant en onszelf realiseren